Cum sunt eu

Era o zi mohorata… De fapt, ploua cu galeata… iar eu mergeam, mergeam… stiind numai ca voi intalni pentru prima oara, in viata mea, pe cineva caruia urma, probabil, sa-i spun tot felul de lucruri despre ce era in sufletul meu. “Cum sunt eu?” - ma intrebam, aproape alergand, fara sa pot ajunge la vreun alt raspuns decat la ceea ce stiam eu foarte clar, atunci, despre mine.
A trecut timpul si mi-am pus aceeasi intrebare: “Cum sunt eu?”… Nu m-am mirat deloc ca mi-am raspuns cu totul altfel decat atunci, in acea zi mohorata de iarna, cand, in loc sa ninga, ploua ingrozitor, iar eu priveam in jos, la niste pasi nesiguri si putin tristi.
Simt, in sfarsit, linistea mult dorita si traiesc satisfactia de a fi spulberat, cu eforturi, dar si cu o mare dorinta, norii tulburi din viata mea. Ma uit cu incredere la mine si stiu ca, de acum, voi privi inainte, cu siguranta unei experiente de neinlocuit.

Nu va inchipuiti ca terapia ofera o schimbare-minune sau coboara fericirea in sufletul cuiva, doar asa, in urma unor simple discutii. Participarea afectiva trebuie sa fie intensa, iar dorinta de schimbare sa nu se sperie de rezistenţele ce nu se vor sfii sa-si spuna cuvantul. Incercati sa depasiti starile grele ce se vor vrea a fi retraite, fiindca doar asa ele vor putea fi puse intr-o alta lumina si, prin urmare, purtate mai usor in suflet. Interpretarile analistului, dublate in permanenta de caldura si intelegerea sa, va vor ajuta enorm in efortul de a retrai tot ce a fost greu in viata voastra. Si daca amintirile vor redeveni dureroase si dureros de retrait, aveti rabdare, nu va feriti de lacrimi, retraiti din plin si… eliberati-va!

Ganduri, atitudini, reactii care va deranjeaza, pe voi si, mai mult sau mai putin, pe cei din jurul vostru, au ocazia, intr-un astfel de cadru, sa fie analizate, interpretate, regandite si, in ultima instanta, vazute cu alti ochi - in fine scoase de sub povara purtarii lor! Inconstientul vostru este “sub lupa”, explorat in cele mai tainice ascunzisuri. Pe langa tot ce pare a avea o legatura stransa cu realitatea imediata, visele, fantasmele, amintirile cele mai vechi apar acum in fata voastra ca intr-un film fantastic pe care chiar merita sa-l savurati. Tot trecutul vostru redevine prezent si, ce este cel mai important, viitorul are sansa unei noi abordari. Prezentul oricarui om este impregnat de trecut si, prin urmare, tot ceea ce spunem, tot ceea ce facem sau, mai degraba, modul in care o facem, are legatura cu ceea ce ni s-a intamplat candva. O data scoase din captivitatea inconstientului, explicate si intelese altfel aceste lucruri, tot ceea ce ati trait va capata alte dimensiuni si va reda vietii voastre liniste si incredere. Forta cuvintelor pe care le veti fi rostit in terapie va reda forta personalitatii voastre si va va ajuta sa va construiti pe alte paliere viitorul. Cresterea, dezvoltarea, maturizarea voastra se va rasfrange in mod sigur si evident asupra tuturor relatiilor din viata voastra: familie, prieteni, colaboratori. Nu in ultimul rand, o persoana puternica, echilibrata, cu o intelepciune dobandita esentialmente prin forţe proprii va creste, la randul sau, generatii noi, capabile sa pecetluiasca in sine aceste calitati si sa le dea mai departe.

La capatul unui astfel de drum – greu, frumos, interesant - am aflat multe, mult mai multe lucruri despre cum sunt eu!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Depresia, “strigatul tacut dupa iubire ! “

Despre intimitate, in relatia analitica

Despre noi si viata - asa cum e sau nu e ea